Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Minimänniska på besök...

Av Gaby - 17 januari 2010 16:29

 

Mina "franska nerver" har sansat sig lite nu...inte lika ångestladdat att leva just nu. Jag sover väl kanske inte så många fler timmar men mötet på AF i fredags har ändå haft en lugnande inverkan på mig. Handläggaren där är en mycket engagerad och förstående ung kvinna. Känns ganska ok.

 *****************************************

Hundarna här hemma har såklart märkt av mitt sinnelag. Det är fantastisk vilka känslovarelser dom faktiskt är ! Samanta har en näst intill magisk känsla för när jag behöver en nospuff eller ett huvud i knät...hon smyger sakta fram och lutar sig mot mina ben och att ha kroppskontakt är viktigt för henne. Griffoner är också hundar som gillar kroppskontakt...dom sitter överallt på en ! Dom är små lustiga clowner som gör sitt bästa för att liva upp en ledsen matte ! Så roliga och underhållande hundar att ha i sitt liv...!    

Idag har vi haft huset fullt av folk och hundar. Snälla Jimmy som var här och kollade den "trasiga" spisen, som ju inte var trasig egentligen utan bara hade ett fel på sladden till väggen. Sen konstaterade han att vi hade "alldeles för mycket ström" i våra vägguttag ! Jag fick hickanfall, va ?? Kan man ha det ?? Ja tydligen !   Så nu måste Vattefall få sig ett samtal om att "ni kanske kan skruva ner liiite ??"

Sen kom Alexandra och Daniel för att hämta ved till sitt nyinköpta hus. Med dom var ju lilla Fanny, ja hon med dom rosa skorna, 2 år gammal med skinn på näsan ! Hon bäddade om i hundsängarna i huset och för säkerhets skull provlåg hon alla bäddar också ! Griffonerna tyckte det var helfestligt men Santos och Samanta var lite mer suspekta till vad det kunde vara för en minimänniska som domderade med dom.. Fanny har Jack Russellterrier hemma så hon är van att "tämja" hundar !

Till slut satte sig lilla Fanny i soffan och då passade Samanta på att smyga upp, backa till och sätta sig i knät på den lilla ungen som tyckte det blev mycket besvärligt "- Stor hund !" sa hon och motade bort Samanta.    

Igår kväll var vi på födelsedagsparty. Supergod mat och fantastiska tårtor, allt hopknåpat av Alexandra, systerdottern. Sen dansades det till 80-talshit och vi hade såå roligt !   När vi skulle lämna kvarterslokalen som hade hyrts för ändamålet hade ungdomarna redan dragit vidare och vi skulle "ta med" musiken upp till lägenheten. Musiken levererades av Spotify via en pytteliten dator med tillhörande baslåda och högtalare. När vi hade dragit ur alla sladdar fortsatte musiken så syster min tog datorn på axel och hennes svåger följde tätt bakom med låda och högtalare på sin axel.....  vi fick ett skrattanfall när vi insåg att det var ju värsta coola grejen ! Bara det att när vi var unga var det en "bergssprängare" dom coola hade på axeln ! Det var en deja vu i modern tappning !

   

 
 
Mirja

Mirja

17 januari 2010 19:33

Så roligt med småfolk på besök. De tenderar att vara lite hårdhänta i sina ömhetsbetygelser mot hundarna ;-) Kul att höra att du känner dig lite bättre...

http://aspbackarnasblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

emma

21 januari 2010 17:12

Gud vad söta dom är allihopa på bilden! Saknar er! Kul det var att skypa ikväll, ha det så roligt i helgen! VARMA KRAMAR

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gaby - 1 december 2010 16:19

1:a december och äntligen har jag blivit ren ! Jaaa, inte en sån med horn utan ren i synonym med osmutsig, tvättad ! Nu kan naglarna få växa och vara lite långa, för det går ju INTE när det är trädgårdssäsong....Jag tillhör dom som vill gräva och kra...

Av Gaby - 30 november 2010 22:15


  Idag är det 71 år sedan det Finska vinterkriget startade. Så länge sen, men det finns fortfarande människor ibland oss som minns...som VET, hur det var. Jag har träffat flera av dom under mina år men den viktigaste är min egen Far. Han är snar...

Av Gaby - 22 november 2010 09:09

    Här i huset är det löptikarnas paradis...eller egentligen HANhundarnas paradis ! 3 tikar löper och hanarna är alldeles stolliga. Vilken tur att det inte är på samma vis med oss människor....tänk på Lidl i Tyskland var menstruerande anställda...

Av Gaby - 14 november 2010 08:13

Denna artikel fick jag på FB, är på engelska från USA men är precis lika aktuell för Sverige ! Läs och begrunda...! Veterinarian speaks out on "hybrid vigor", cross breeds and Westminster   av Karen Susan Kearney kl. den 14 septembe...

Av Gaby - 15 oktober 2010 11:43


Ja nu är det ju inte nån solresa som jag återvänt från, ingen skidresa bland fjälltoppar och inte heller från nån vinresa i södra Frankrike...tyvärr. Nej det är semester från bloggandet som jag nyss bestämde skulle upphöra...Det var ju ett tag sen ja...

Ovido - Quiz & Flashcards