Alla inlägg under augusti 2009

Av Gaby - 1 augusti 2009 20:13

Idag har jag ägnat mig åt att kartgallra i familjeäppelträdet. Även årsskott har klippts bort. Jag hade skottkärran under och några kvistar hamnade ju inte där utan bredvid....Samanta kom på att hon kunde använda kvistarna i sin karriär som trädgårdsdesigner. Hon placerade kvistar lite här och där, snyggast blev det nog med dom hon la som en matta framför dörren till lillstugan. Mormor kommer bli jätteglad ! En kvist hamnade snyggt inlirkad i nätet till hönsgården. Hur nu det gick till...? En annan låg lite snyggt i hammocken. Siv förmanade henne att det skulle vara mycket snyggare att ha dom i en vas....

Valparna busar på som vanligt. Dom leker med kattungen Kråkan, som är kvar. Ibland ganska hårdhänt så man tycker att han skulle bli avskräckt, men nejdå, han är med efter en stund igen ! Få se om någon människa vill ha honom, annars får han bo kvar här. Katterna behövs här ! Gissa vad mycket möss det skulle bli i djurhuset annars...dom dras till fodertunnorna och där blir det ju alltid lite spill, lagom för dom att smaska på. Men då sitter det kanske en lite katt på lur....!

Griffonerna ska ju vara råttjägare men dom har aldrig visat intresse för dom små kräken. Ibland har jag pekat ut mössen och försökt få dom att fatta, men nej, "- bläääää va äckligt !" har dom  sagt. Kanske lika bra det...jag pussar dom ju ganska ofta...på munnen...ja, hundarna alltså.


Ovido - Quiz & Flashcards