Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Gaby - 19 augusti 2009 22:11

Här börjar vi få lite abstinens...ja efter utställningar såklart ! ALLA var och ställde i Norrköping/Nyköping utom vi...men på fredag åker vi till Estlands huvudstad, Tallin, för att vara med på Baltic Winner Show. Det ska bli så kul ! Glittertopen är nerpackad för en trevlig kväll i baren på den lyxiga båten ! Dans och gott att äta hoppas vi ju också på, såklart. Om det sen också går bra på utställningen, ja ni som känner mig vet att "bra" betyder minst BIR eller BIM...ja då är vi mer än nöjda ! Tänk vad kul vi hade på 80-talet när vi partade loss på Finlandsbåtarna,både på väg TILL utställningen ( mindre bra..) och på väg hem FRÅN utställningen ( mycket bra ! )

Piffe-Giffe är så fin just nu, mammas gullgosse. Här hemma har det trimmats för fulla muggar. Lilla parningsvalpen, som numera heter Tim, har också fått känna på hur det känns att stå på bordet en stund och bli "ryckt i håret". Han var otroligt tålmodig och snäll, men ni vet ju alla vilken klok och snäll hund han brås på....say no more...! *klappar Giffe på huvudet*. Morfar och Mormor är här i sin stuga och Samanta fullkomligt avgudar dom. Varje morgon när jag släpper ut henne, tassar hon iväg och sätter sig vid deras dörr. Hon LUTAR sig mot dörren och nynnar nån liten klagosång om att hon är en ensam kvarglömd, utkastad hund. Mormor smälter naturligtvis och släpper in den stackars lilla Etnan, men hon är grym nog att låta Samanta sitta där en stund först och klaga. "- De e så kul att kika på henne genom fönstret ! Hon ser för eländig ut !" säger Mormor och skrattar. "- Gaby du bara måste skaffa fler Etnor !" Jag bara visslar, tittar bort, korsar fingrarna bakom ryggen och svarar : Njaaa, jag vet inte...dom e ju lite jobbiga...!  "- Vaddå jobbiga !?"

Hmm...tja pälsskötseln....t.ex.....

Tror Mormor fick lite att fundera på där....hon vet hur mycket JAG avgudar min lilla Etna-sessa !



Ovido - Quiz & Flashcards