Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Gaby - 26 augusti 2009 16:44

Resan till utställningen i Estland var lyckad om man ser till resultatet för Giffes del. Cert, cacib och Baltisk Vinnare. Jag tror inte titeln är officiell i Sverige men ändå...en stooor rosett och en 14 cm hög pokal fick vi för det. Bästa tik och bästa hane i varje ras fick titeln. Det var kul att spana in en hel del ryska hundar som var där. Både Griffoner och andra. Väldigt olika trimstilar och kvalitet på hundarna. Jag såg en svart hane, Belge alltså, boendes i Finland, som jag blev väldigt förtjust i. Unghund var han så det ska bli kul att se honom framöver. För övrigt var vädret bra och mycket är väldigt billigt. Jag köpte med mig hem lite "njutningsvaror" till kennelpojken och vänner. Nej, jag var INTE i mån sexshop och handlade utan det var njutningsvaror i form av flytande och cigaretter !

Människorna är trevliga där och hela staden Tallin var full av turister. Det var 5:e gången jag besökte den vackra staden och jag åker säkert tillbaka igen nån dag !

Jag känner mig inte på nåt strålande humör för tillfället. En nyfunnen vän visade sig vara en helt annan människa än vad jag trodde. Jag är inge vidare människokännare, jag vet, men det är alltid tråkigt när ens illusioner om en långvarig vänskap, försvinner när man upptäcker lögner.  Sen när det uppdagas, bli påhoppad om personliga saker som inte alls hade med saken att göra. Trist. Jag lyssnade inte på olyckskorparna, tycker alla människor förtjänar en chans att visa vem dom är, men nu kraxar dom "vad var det vi sa..." 

Här i trädgården finns många träd, över 40 st, men det finns också ett litet familjeäppelträd. Samanta har upptäckt att hon är en stooor hund som kan plocka äpplen själv ! Runt om i gräset hittar jag äpplen med små Etnatuggor i...jag sa åt Samanta att det är bättre hon tar en tugga och sen ger dom till mig så kan vi göra äppelpaj istället. Det tyckte dom andra hundarna var en jättebra idé "-Mums va gott !" sa dom i kör och hoppade upp och ner. Samanta funderade: "-Gott !? Jag trodde det var en leksak !"  Hallå Samanta ALLT är inte lek här i världen ! Lilla valpen Tim tycker i alla fall att äpplena är roliga, även om han inte kan bära iväg med dom ännu. Men det hjälper den lilla Etna-sessan så gärna till med. Hon tar ett och travar iväg och den lilla pluttgriffonen hänger efter. Fyrtornet och Släpvagnen, jojo....! 

Ovido - Quiz & Flashcards