Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Gaby - 14 augusti 2009 08:34

Av en slump, när jag letade efter ett telefonnr., hamnade jag på en uppfödares hemsida. Hon hade inte "mina" raser, nej långt därifrån. Hon skrev att hon inte tänkte skryta över sina inköpta hundar på sin hemsida. I samma veva "nämnde" hon dom allihop med namn och titlar... Det tycker jag var konstigt ! Jag är jättemallig över min fina importerade hund, Giffe ! Han har gett mig så mycket glädje att jag mer än gärna framhåller honom. Att han sen bär ett annat kennelnamn...so what ?! Att just dom här Griffonerna hamnade hos mig, är ju som dom flesta vet, en slump. Jag föll för dom direkt, hade kanske inte "behövt" alla 4, men hade inte hjärta att lämna några av dom. Jag har aldrig ångrat mig...Giffe har haft framgångar, det har inte dom andra, men dom är högt älskade allihop. Sen att det tar åratal att få fram snygga hundar med sitt eget kennelnamn.....ja det vet jag ju. Vi får se framtiden an...nya planer snurrar, spännande !

Var en sväng till kära Stockholm igår. Emma flyttar fån studentbostad där till Biskops-Arnö folkhögskola där hon ska plugga tills hon åker till Indien. Så det mesta av hennes bohag är numera här. Ove och jag konstaterade i bilen på väg hem att "- Det här är vad föräldrar är till för !"  Fixa och dona och hjälpa dom älskade barnen, självklart. Naturligtvis passade jag på att besöka en storloppis jag hade hört talas om, i Solna. Gissa om jag fyndade ! När kennelpojken försökte pruta blev jag tvungen att hyssja honom....det var redan skandalöst billigt...! Men Ove babblade på och ryckte till sig en annan liten glassak och frågade om priset...."den får du på köpet !" sa kvinnan och Ove såg extremt nöjd ut ! Han är en riktig  tant-tjusare, den !


***Bild: Samanta med mjukisgloria !***

Ovido - Quiz & Flashcards