Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Gaby - 5 augusti 2009 20:07

Ännu en härlig sommardag med strålande solsken ! Stackars alla ni som redan haft semester och är tillbaka i vardagslunken...håll ut...snart är det dags för julledigheten ! Som jag redan berättat är det fullt av fjärilar här i trädgården. Dom är helt fantastiska små flygfän....så smäckra och tunna men ändå så tåliga och outtröttliga ! Som vanligt har jag sprungit, nåja, runt i trädgården med kameran i högsta hugg. Jag har ju bara en liten digital compact kamera som kostade strax under tusenlappen. Blir lite sugen ibland på en systemkamera men hu så stora och tunga dom är ! Min är så lätt att "alltid" ha med. Jag tar massor av bilder varje dag. Kul !

Giffe och Samanta har plötsligt matvägrat....kan det månne vara det nya färskfodret ? När jag bjudit dom på mat idag har dom båda tittat på mig som om jag ställt fram skålar med havre istället. "- Bläääää ! Va äckligt !" sa dom i kör och jag fattar ingenting. Nu när vi ska vara hemifrån ett par dagar blir det bara torrfoder att äta, få se om det var ett tillfälligt anfall av äckelmagade hundar. Vi provar igen next week...

Oj vad spännande det ska bli att få se min, eller rättare sagt GIFFEs, parningsvalp imorgon ! Jag har bara sett honom på bild men han ser superfin ut ! Jag blev alldeles rörd....såå lik min Giffe-piffe-kung !

Just nu ligger valparna och kattungen vid mina fötter och sover. Dom ska snart nattas ordentligt och jag ska packa grejor både till hundarna som ska vara bortresta och till kennelpojken och mig själv för äventyret i Blekinge. Samanta ville absolut ha med sin säng och Kossan, Kickan insisterar på att ha sin rosa boll med sig och Chimmy tyckte att :"-Hallå ! Bara vi får mat med oss e de lugnt !" Valparna har ingen talan..jag packar ALLA deras leksaker, skålar och säng....för säkerhets skull. Rosie kommer att få spader.....

Ha en trevlig weekend och om du har anmält till Ronneby : kör försiktigt så ses vi där !


***Bild: Strålöga med "matgäster !"***

Ovido - Quiz & Flashcards