Direktlänk till inlägg 15 augusti 2009

Träning för blivande hundägare.

Av Gaby - 15 augusti 2009 00:12



Känner du någon som skall köpa valp för första gången?
Visa följande tips på hur han/hon kan träna inför valpens hemkomst…

1. Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt.

2. Gå till arbetet i ett par sockor där du har strimlat tådelen med en mixer.

3. Gå ut i regnet direkt efter att du har vaknat och säg ”duktig valp, skynda dig nu, kissa och bajsa nu, sluta lek med kopplet, kom igen nu….”.

4. Täck alla dina finkläder med hundhår, ljust hår till mörka kläder och mörkt till ljusa. Lägg också i några hundhårstrån i din mugg med morgonkaffe och i det nyöppnade smörpaketet.

5. Lek apport med en våt tennisboll.

6. Spring ut i snön barfota för att stänga grinden ut mot vägen.

7. Vält ut en korg med ren tvätt över golvet.

8. Lägg dina smutsiga underkläder på golvet i vardagsrummet när du ska få gäster.

9. Hoppa ur din favoritfåtölj just när din favoritserie närmar sig slutet och skrik ”Nej, nej, inte där, det där ska du göra ute!”. Missa slutet av programmet.

10. Lägg chokladpudding på finaste mattan och försök att inte städa upp det förrän du kommer hem från jobbet på eftermiddagen.

11. Hacka på bordsbenet flera gånger med en skruvmejsel.

12. Slå sönder din fjärrkontroll till TV:n med en hammare.

13. Ta en mjuk och gosig filt direkt ur torktumlaren och linda den runt dig en mörk och ruggig höstkväll. Då får du en liten föraning om hur det känns när din valp somnar i ditt knä…



**Den här texten har jag ärligen stulit från kennel Padditracks hemsida !**

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gaby - 1 december 2010 16:19

1:a december och äntligen har jag blivit ren ! Jaaa, inte en sån med horn utan ren i synonym med osmutsig, tvättad ! Nu kan naglarna få växa och vara lite långa, för det går ju INTE när det är trädgårdssäsong....Jag tillhör dom som vill gräva och kra...

Av Gaby - 30 november 2010 22:15


  Idag är det 71 år sedan det Finska vinterkriget startade. Så länge sen, men det finns fortfarande människor ibland oss som minns...som VET, hur det var. Jag har träffat flera av dom under mina år men den viktigaste är min egen Far. Han är snar...

Av Gaby - 22 november 2010 09:09

    Här i huset är det löptikarnas paradis...eller egentligen HANhundarnas paradis ! 3 tikar löper och hanarna är alldeles stolliga. Vilken tur att det inte är på samma vis med oss människor....tänk på Lidl i Tyskland var menstruerande anställda...

Av Gaby - 14 november 2010 08:13

Denna artikel fick jag på FB, är på engelska från USA men är precis lika aktuell för Sverige ! Läs och begrunda...! Veterinarian speaks out on "hybrid vigor", cross breeds and Westminster   av Karen Susan Kearney kl. den 14 septembe...

Av Gaby - 15 oktober 2010 11:43


Ja nu är det ju inte nån solresa som jag återvänt från, ingen skidresa bland fjälltoppar och inte heller från nån vinresa i södra Frankrike...tyvärr. Nej det är semester från bloggandet som jag nyss bestämde skulle upphöra...Det var ju ett tag sen ja...

Ovido - Quiz & Flashcards