Direktlänk till inlägg 4 augusti 2009

Hundliv.

Av Gaby - 4 augusti 2009 20:28

Vilken härligt varm sommardag ! Det är otroligt många fjärilar i luften just nu. Mina gula blommor är mest välbesökta har jag märkt. Valparna har kunnat varit ute hela dagen med undantag för en liten siesta inomhus. Idag har den sista valpen, lilla Sissi, flyttat hemifrån. En härlig familj med hund och häst hämtade henne idag. Dom bor inte så långt härifrån, helt perfekt, då kan vi träffas ibland ! Lilla Robin flyttar den 12:de och Billie blir kvar här.

På torsdag sticker vi till Ronneby. Det är ju utställning där i helgen ! Vi passar på att bo hos en god vän som bor i närheten och har lite semester.

Mormor är engagerad som djurvakt, några hundar följer med och några ska bo hos vännen Rosie, som glatt erbjöd sig att ta hand om valparna bl.a, för att vi skulle kunna vara borta ett par dagar. Tack för det ! Du får en stjärna i himlen ! Rosie har redan...ja jag tror det är 17 hundar, så några till märks ju knappt... eller ?! Grejen är att hon bad speciellt om att få ha Samanta....ja ni fattar.....en valp tingad redan kanske ?!

Idag har Samanta tagit rollen som kattnanny ett steg längre...hon lät den lilla kattungen dia en stund ! Hon bara suckade åt hans enträgna försök att få stilla sitt sugbehov. Annars är det ju Siv som donar med ungen, men hon hade tydligen skaffat vikarie idag.

Trimmning av hundar hanns också med idag, pust ! Nu är det inte så många utställningar kvar i kalendern...skönt !  Men egentligen, dogshows är det roligaste jag vet ! Galet och dyrt men störtkul ! Och tänk så många märkliga människor man mött genom åren...och så många goa vänner man funnit !

En del ser och hör man bara av på utställningarna och en del träffar man ofta. Receptet för en toppenkväll vid grillen: att sitta med goa hundmänniskor vid ett bord och äta middag och samtidigt diskutera analsäcksbesvär på hundar....det är livet !


***Bilder: Sofia & Sara med sin nya Griffon ! Samanta & kattungen.***

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gaby - 1 december 2010 16:19

1:a december och äntligen har jag blivit ren ! Jaaa, inte en sån med horn utan ren i synonym med osmutsig, tvättad ! Nu kan naglarna få växa och vara lite långa, för det går ju INTE när det är trädgårdssäsong....Jag tillhör dom som vill gräva och kra...

Av Gaby - 30 november 2010 22:15


  Idag är det 71 år sedan det Finska vinterkriget startade. Så länge sen, men det finns fortfarande människor ibland oss som minns...som VET, hur det var. Jag har träffat flera av dom under mina år men den viktigaste är min egen Far. Han är snar...

Av Gaby - 22 november 2010 09:09

    Här i huset är det löptikarnas paradis...eller egentligen HANhundarnas paradis ! 3 tikar löper och hanarna är alldeles stolliga. Vilken tur att det inte är på samma vis med oss människor....tänk på Lidl i Tyskland var menstruerande anställda...

Av Gaby - 14 november 2010 08:13

Denna artikel fick jag på FB, är på engelska från USA men är precis lika aktuell för Sverige ! Läs och begrunda...! Veterinarian speaks out on "hybrid vigor", cross breeds and Westminster   av Karen Susan Kearney kl. den 14 septembe...

Av Gaby - 15 oktober 2010 11:43


Ja nu är det ju inte nån solresa som jag återvänt från, ingen skidresa bland fjälltoppar och inte heller från nån vinresa i södra Frankrike...tyvärr. Nej det är semester från bloggandet som jag nyss bestämde skulle upphöra...Det var ju ett tag sen ja...

Ovido - Quiz & Flashcards