Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Gaby - 23 mars 2010 00:14

Klockan är kvart över midnatt och jag sitter ensam kvar vid köksbordet. Emma och Sara har varit här och förgyllt några av mina livstimmar. Som vanligt kan jag inte sova och både ångesten och dess biverkningar härjar med mig inatt. Jag som var så glad och nöjd med att få rå om mina flickor ! Det är så sällan dom kan sammanstråla samtidigt hos sina föräldrar...!

Men ibland är det som om ingenting kan lindra mina plågor...livet är bra märkligt, kanske inte för dig men definitiv för mig ...

 


Samanta och Pixi har varit lite fundersamma hela eftermiddagen och kvällen. Idag var ju nämligen den dagen då Sunny flyttade till sin alldeles egna familj. Pixi har letat...hon har lyft på varenda filt, kikat under varenda möbel och gått med näsan i marken ute i trädgården, för att på något sätt klura ut vart i hela friden hennes syster tagit vägen. Samanta var lite mer drastisk. Hon ropade efter Sunny och letade UPPE på möblerna. Kanske Sunny satt ovanpå TVn ? Neeeej, kanske hon helt enkelt satt uppe på spisen ? Neeeej inte där heller. Hon försökte trösta lilla Pixi och kastade leksaker framför henne, men Pixi hade ingen lust..."- Jag vill ha min lillasyster !" sa hon tjurigt och Samanta kom på den geniala idén att kolla på Kickans mage ! Det var ju där inne dom små Griffonungarna hade varit ! Sagt och gjort...Kickan sov i godan ro och snarkade högljutt som vanligt, och Samanta och Pixi bänkade sig alldeles intill och stirrade på hennes, ganska så runda (av mat !) mage. Samanta la prövande en tass på magen men då vaknade den trötta hundmamman och jagade iväg dom båda fåntrattarna..."-Vilken fantasi ! Valpar i magen, hmm !" sa hon irriterat. Siv, supermamman, sa att det var ju helt rätt tänkt....sen fick hon nåt längtansfullt i blicken när hon tänkte på små, söta valpar....!

Jag fick förklara än en gång att Sunny faktiskt flyttat hemifrån och inte skulle komma tillbaka mer, och Samanta påmindes om när hon en gång trodde att också hon var "till salu"..."-Pixi ! Du måste rulla dig i bajs ute och äta stenar så du får ont i magen ! Du måste !" ropade Samanta som plötsligt förstod att det kanske skulle komma fler såna där trevliga människor och vilja köpa hundar....Pixi undrade såklart varför...hon ville minsann inte rulla i bajs..! "-Men dumma unge....fattar du inte att du kanske också måste flytta då ?" sa Samanta upprört. Pixi funderade ett tag och sa att Tim minsann hade berättat vad roligt det var att bo i stan och att hon kanske skulle ha sån tur så att hon skulle få bo granne med Sunny ! Samanta suckade uppgivet...."-Men Pixi....jag vill ju behålla dig..."

-Det vill jag med ju ! sa jag. Det kommer inga fler hundköpare nu, ni kan klä på er paljettjackorna och glitterhalsbanden igen ! Samanta och Pixi kramades och pussades och sen blev allt lugna gatan igen...och nu sover dom så sött, kind mot kind, i den stora korgen strax intill där jag sitter...gonatt !

 

Ovido - Quiz & Flashcards