Alla inlägg den 1 december 2010

Av Gaby - 1 december 2010 16:19

1:a december och äntligen har jag blivit ren ! Jaaa, inte en sån med horn utan ren i synonym med osmutsig, tvättad ! Nu kan naglarna få växa och vara lite långa, för det går ju INTE när det är trädgårdssäsong....Jag tillhör dom som vill gräva och krafsa i jorden med bara händerna, som älskar att kunna känna ordentligt på jorden som ska omsluta mina små plantor ! Och då blir man smutsig och det är lögn att få händerna helt rena förrän...ja i december ungefär !

En nytt kitchigt nagellack hittade jag också...orange ! Hur cooooolt som helst....  


Eftersom jag gått på gym två gånger i veckan sen i mars, har jag märkt hur mycket mer jag ORKAR, det grävande och skottkärrekörande som jag pustade över förr, går så mycket lättare nu när kroppen byggts upp lite och en hel del fett ersatts med muskler. Trodde aldrig jag skulle tycka det var kul men det är det ! Konditionen har såklart också förbättrats även om den var ganska OK från början, härligt !   

Egentligen började jag för att i ett sista desperat försök undvika insulinbehandling...det lyckades inte. 7 månader senare var det dags att börja hantera insulinsprutor också.....Det första jag tänkte var att min kropp svikit mig, ett nederlag.....tills en gammal god vän sa: Det är ju DU som svikit din kropp !

Så rätt hon har...jag skulle bara kommit på det för 30 år sen ungefär, det hade varit perfekt.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards